تعمیر باند ماشین

تعمیر باند ماشین

تعمیر باند ماشین سیستم صوتی خودرو یکی از مهمترین قسمت های خودرو است که کیفیت صدای پخش شده از باندها و بلندگوهای ماشین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از رانندگان به کیفیت صدای باندهای خود بسیار توجه می کنند و در صورت عدم پخش صدای مناسب از باندهای خودرو به تعمیر باند ماشین روی می آورند.

هر خودرویی در معمول ترین حالت چند باند عادی دارد. تعداد باندهای درون یک ماشین بسته به نوع خودرو متفاوت است. باید اشاره کرد که وجود باندها درون ماشین سبب افزایش ارزش وسیله نقلیه نمی شود اما باندها با پخش صدای باکیفیت موجب افزایش لذت رانندگی برای رانندگان و سرنشینان خواهد شد.

پس به همین خاطر اگر مشکلی در سیستم صوتی خودرو به وجود آمد و باندها قادر به پخش صدای باکیفیت نبودند، حتماً به رفع مشکل پخش صدا بپردازید و تعمیر باند ماشین را مدنظر قرار دهید. چراکه تعمیر باند ماشین  و همچنین تعمیر ضبط ماشین مسئله بسیار مهمی است که بهتر است در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید.

 

تعمیر باند ماشین

دلایل خراب شدن باند یا بلندگوی ماشین

باندها و بلندگوهای ماشین ممکن است با گذر زمان و یا به دلایل دیگر فرسوده و خراب شوند. خرابی باند ماشین دلایلی دارد که بهتر است نسبت به آن ها اطلاع داشته باشید.

اولین علت خرابی باند ماشین شما ممکن است به سبب افزایش صدای ضبط ماشین باشد. چراکه بلند کردن بیش از حد صدای ضبط ماشین موجب فشار به باند و بلندگوی ماشین خواهد شد. اختلال در سیستم پخش صدا یکی از نشانه های خرابی باند ماشین است.

در این اختلال، پخش صدا از بلندگوها با وجود روشن بودن هدیونیت صورت نمی گیرد. علت سوم خرابی ماشین ممکن است در اثر اشکال در سیم کشی سیستم صوتی خودرو باشد. هنگامی که شما پس از بررسی دو مورد پیش با مشکل در باند ماشین خود و عدم پخش صدا از بلندگوها مواجه شدید، حتماً بررسی سیم کشی سیستم صوتی خودرو را مدنظر قرار دهید.

اگر پخش صدا از باندهای ماشین صورت نگیرد و تعمیر باند ماشین نیاز باشد، پس از بررسی های سه مورد پیشین و عدم رفع آن ها به بررسی آمپلی فایر خودرو بپردازید. آمپلی فایر خودرو یک قطعه بسیار مهم در خودرو است که وجود اشکال در این قطعه سبب عدم پخش صدا از باندهای ماشین خواهد شد.در مرکز تعمیرات فوری تعمیر انواع باند و بلندگو و ضبط خودرو اعم از تعمیر ضبط دنا دناپلاس ام وی ام جک جیلی و … به صورت تخصصی انجام میشود.

مراحل گام به گام تعمیر باند ماشین

اگر باند خودروی شما دچار مشکل شده است، شما می توانید با طی این مراحل به ترتیب نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنید.

۱. بررسی بلندگوهای ماشین اولین مرحله تعمیر باند ماشین است. شما باید در ابتدا متوجه شوید که آیا بلندگوی ماشین آسیب دیده است یا خیر. با پخش کردن موسیقی شما می توانید نسبت به ضعف صدای پخش شده، لرزش و یا صدای تق تق بلندگو آگاه شوید.

۲. شما باید بفهمید که کدام یک از بلندگوهای خودرو آسیب دیده است. شما با گوش دادن به صدای پخش شده از بلندگوها می توانید به این موضوع پی ببرید. در صورت عدم ایراد در بلندگو باید مشکل را در جای دیگر پیدا کنید.

۳. شما پس از مطالعه دفترچه راهنمای خودرو بهتر است که چیزهای اضافی اطراف اسپیکر را بردارید.

۴. بلندگوها را با استفاده از یک پارچه تمیز و الکل از آلودگی ها و گرد و غبار تمیز کنید. گاهی اوقات تعمیر باند ماشین در همین مرحله به اتمام می رسد.

۵. قسمت های مربوط به بلندگوهای خودرو را چک کنید تا متوجه شوید که کدام یک از قسمت های سیستم صوتی خودرو مشکل پیدا کرده است.

۶. پس از طی مراحل فوق، باید نسبت به حل مشکل صدا مطمئن شوید. برای این کار ضبط خودرو را روشن کرده و پس از پخش صدای موسیقی می توانید با افزایش تدریجی صدای موسیقی نسبت به رفع مشکل صدا مطلع شوید.

باید توجه کنید که تعمیر باند ماشین نیاز به مهارت و تخصص دارد. بهتر است که شما تعمیر باند خودروی خود را به کارشناسان مربوطه بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *